تا چه مدت زمان چسب زدن بعد از عمل بینی ادامه دارد؟

تا چه مدت زمان چسب زدن بعد از عمل بینی ادامه دارد؟

تا چه مدت زمان چسب زدن بعد از عمل بینی ادامه دارد؟

مدت زمان چسب زدن بعد از عمل بینی دغدغه ی بسیاری از مراجعین بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در شیراز دکتر شهریار شاهمرادی می باشد. نمی توان زمان دقیقی برای چسب زدن بینی بیان کرد زیرا این امر به عوامل زیادی بستگی دارد که عبارتند از: نوع بینی، نوع عمل، نظر پزشک و ... چسب زدن پس از عمل جراحی کمک زیادی به کاهش ورم بینی می کند. عمل چسب زدن به فرآیند ترمیم و اتصال پوست بینی به بافت زیرین آن کمک زیادی می کند. بدین ترتیب بینی در مدت زمان کوتاه تری بهبود پیدا می کند. پزشکان به بیمارانی که پوست ضخیم و متوسطی دارند توصیه می کنند زمان طولانی تری از چسب بینی استفاده کنند.


آیا مدت زمان چسب زدن بعد از عمل بینی را می دانید؟
مدت زمان چسب زدن بعد از عمل بینی معمولا بین 14 تا 21 روز می باشد. اکثر پزشکان توصیه میکنند برای رسیدن به نتایج مطلوب تر چسب زدن به بینی را تا چندین ماه ادامه دهید. به بیماران توصیه می شود که چسب بینی خود را شب ها قبل از خواب بزنند البته بهتر است که چسب بینی یک شبانه روز کامل بر روی بینی قرار بگیرد. بیماران باید روش صحیح چسب زدن بینی را از پزشک خود یاد بگیرند. هر پزشکی تکنیک خاصی را برای چسب زدن بینی دارد. بسیاری از سایت های پزشکی آموزش مرحله به مرحله ی چسب زدن بینی را دارند. چنان چه این ویدئو ها مورد تایید پزشک شما باشد می توانید از آن ها برای چسب زدن بهتر بینی خود استفاده کنید.


طولانی تر شدن مدت زمان چسب زدن بعد از عمل بینی تاثیری در نتیجه ی نهایی رینوپلاستی دارد؟
همان طور که گفته شد مدت زمان چسب زدن بعد از عمل بینی باید مطابق با نظر پزشک باشد. گاهی اوقات به علت وسواس زیاد بیمار، پزشک توصیه می کند تا مدت زمان بیشتری چسب بر روی بینی فرد باقی بماند. برخی از بیمارها دوست دارند که نتیجه ی عمل را بلافاصله پس از اتمام عمل ببینند از این رو مدام به جلوی آینه می روند و بینی خود را بررسی می کنند. زدن چسب بینی به این افراد کمک می کند تا نتیجه نهایی عمل اعتماد بنفس خود را حفظ کنند. به این نکته توجه کنید که چسب زدن بینی بیشتر از مقدار توصیه شده موجب آسیب رسیدن به پوست بینی می شود. بیماران باید به این نکته توجه کنند که برای مشاهده ی نتیجه ی نهایی عمل باید حداقل 90 روز صبر کنند.

 

مزایای چسب زدن بینی

 

مزایای چسب زدن بینی چیست؟

چسب زدن بینی پس از عمل مزایای بیشماری دارد. زدن چسب بینی برای افرادی که بینی گوشتی و ضخیمی دارند از اهمیت بالاتری برخوردار است. برند چسب بینی را با مشورت پزشک خود انتخاب کنید. چسب بینی باید به صورتی باشد که جریان هوا به آسانی از آن عبور کند. برخی از مزایای چسب بینی عبارتند از: کاهش ورم بینی با اعمال فشار مناسب، روند بهبودی بیمار سریع تر می شود، از بروز اسکار و هر نوع زخمی بر روی پوست جلوگیری می شود، فرم گیری بهتر بینی، چسب زدن بینی از افتادگی نوک بینی جلوگیری می کند، جوش خوردگی مناسب بین اجزای مختلف بینی، چسب زدن بینی موجب محافظت بیشتر از بینی می شود.

 

عوارض چسب زدن اشتباه بینی چیست؟

همانطور که میدانید مدت زمان چسب زدن بعد از عمل بینی اهمیت بالایی دارد. از سوی دیگر در چسب زدن بینی باید دقت زیادی داشته باشید زیرا چسب زدن اشتباه بینی عوارض زیادی دارد. برخی از افراد تصور می کنند هرچقدر چسب را محکم تر روی بینی قرار دهند بینی خوش فرم تر می شود. توجه کنید زدن محکم چسب روی بینی سبب می شود جای چسب بر روی پره های بینی باقی بماند. گاهی ممکن است چسب یک طرف بینی  محکم تر از طرف دیگر باشد و همین امر سبب می شود ورم یک طرف بینی بیشتر از طرف دیگر آن شود. این امر موجب عدم تقارن بینی می شود. چنانچه چسب بینی خود را شل بزنید. دیرتر بهبودی خود را بدست می آورید. چنان چه پوست چربی دارید هر روز یا یک روز در میان چسب خود را تعویض کنید. اگر هم پوست خشکی دارید می توانید هر 3 یا 4 روز یک بار چسب خود را تعویض کنید.

 

تماس و مشاوره : ۰۹۳۸۶۸۶۴۷۳۸
footer footer
دکتر شهریار شاهمرادی

دکتر شهریار شاهمرادی

دکتر شهریار شاهمرادی متخصص گوش و حلق و بینی فارغ التحصيل از دانشگاه شیراز مدت یازده سال سابقه انجام عمل راینوپلاستی دارم بیشتر در زمینه مدل طبیعی و نیمه فانتزی کار میکنم

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما