درمان وزوز گوش

درمان وزوز گوش

درمان وزوز گوش

 

وزوز گوش یک اصطلاح کلی برای توصیف نوعی اختلال شنوایی است که در آن فرد صداهایی را احساس می‌کند که منبع خارجی ندارند، به این معنی که در واقع صدایی از بیرون، وارد گوش نشده است. با این‌که نام این اختلال در فارسی «وزوز گوش» و در انگلیسی tinnitus است که از واژه لاتین tinnire به معنی «زنگ زدن» نشأت گرفته است، اما صداهایی که ممکن است فرد دارای این مشکل بشنود صرفاً صدای وزوز یا زنگ نیست. افراد مختلف ممکن است طیف وسیعی از صداهای مزاحم مانند صدای زنگ، خش‌خش، هیس، سوت، صدای زنبور، غرش، پرپر زدن، شرشر آب، جیرجیر و … را بشنوند.

·        وزوز گوش با توهمات شنیداری که نوعی اختلال روانی است تفاوت دارد. وزوز گوش ممکن است ممتد یا متناوب باشد. همچنین می‌تواند در یک گوش یا هر دو و از درون سر یا از فاصله دور احساس شود. وزوز گوش زمانی که صداهای زمینه‌ای کمتر باشد بیش‌تر احساس می‌شود، به همین دلیل افراد معمولاً هنگام شب و زمانی که سعی دارند در محیطی آرام بخوابند از آن با خبر می‌شوند. در موارد نادر ریتم وزوز گوش با ریتم ضربان قلب هماهنگ است که به آن وزوز تپشی (pulsatile tinnitus) می‌گویند.

تماس و مشاوره : ۰۹۳۸۶۸۶۴۷۳۸
footer footer
دکتر شهریار شاهمرادی

دکتر شهریار شاهمرادی

دکتر شهریار شاهمرادی متخصص گوش و حلق و بینی فارغ التحصيل از دانشگاه شیراز مدت یازده سال سابقه انجام عمل راینوپلاستی دارم بیشتر در زمینه مدل طبیعی و نیمه فانتزی کار میکنم

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما