عمل بینی

عمل بینی

آیا مراقبت بعد از عمل بینی به نوع و روش عمل مربوط است؟

جراحی بینی یا رینوپلاستی علاوه بر زیباسازی ظاهر با اهداف مختلف درمانی نیز انجام می گیرد. برای مثال، افرادی که دچار انحراف بینی، مشکلات تنفسی حاد، ناهنجاری های مادرزادی و مانند آن هستند، از داوطلبان اصلی جراحی رینوپلاستی محسوب می شوند. از طرفی، ساختار اصلی بینی یعنی گوشتی و استخوانی بودن بر روش جراحی، نتیجه عمل و نحوه مراقبت های بعد از جراحی بینی اثر بسزایی خواهد داشت.

به طور واضح تر می توان گفت که حساسیت مراقبت بعد از عمل بینی گوشتی با نحوه مراقبت بعد از عمل بینی استخوانی ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. یا اینکه مراقبت بعد از عمل بینی ترمیمی مراقبت هایی که برای جراحی زیبایی بینی انجام می گیرد اندکی تفاوت دارند. همچنین، در مراقبت بعد از عمل بینی شکسته  باید کمی بیشتر حساسیت به خرج داد تا درمان کامل شود.

علاوه بر این موارد، به نظر می رسد که مراقبت بعد از عمل بدون تامپون در مقایسه با استفاده از آن (مخصوصا در هنگام خارج کردن تامپون از بینی) ساده تر باشد. از این رو در سال های اخیر، بسیاری از جراحان زیبایی بعد از عمل بینی از تامپون استفاده نمی کنند.

با توجه به این توضیحات، می توان گفت که نوع عمل جراحی بینی و هدف از انجام آن بر مراقبت های بعد از جراحی رینوپلاستی اثر بسزایی خواهد داشت. تمامی فعالیت های مراقبتی بعد از عمل بینی باید توسط پزشک جراح به بیمار آموزش داده شود. این کار به دریافت بهترین نتیجه از عمل کمک شایانی خواهد کرد.

 

تماس و مشاوره : ۰۹۳۸۶۸۶۴۷۳۸
footer footer
دکتر شهریار شاهمرادی

دکتر شهریار شاهمرادی

دکتر شهریار شاهمرادی متخصص گوش و حلق و بینی فارغ التحصيل از دانشگاه شیراز مدت یازده سال سابقه انجام عمل راینوپلاستی دارم بیشتر در زمینه مدل طبیعی و نیمه فانتزی کار میکنم

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما