نکاتی برای کاهش زمان از بین رفتن ورم بینی بعد از عمل جراحی

نکاتی برای کاهش زمان از بین رفتن ورم بینی بعد از عمل جراحی

نکاتی برای کاهش زمان از بین رفتن ورم بینی بعد از عمل جراحی

افرادی که عمل رینوپلاستی را انجام می دهند همواره به دنبال روشی برای کاهش زمان از بین رفتن ورم بینی بعد از عمل جراحی می باشند. این افراد دوست دارند هرچه سریعتر نتیجه ی عمل بینی خود را ببینند. از این رو یکی از سوالات رایج مراجعین بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در شیراز دکتر شهریار شاهمرادی این است که چگونه زمان زیاد از بین رفتن ورم بینی را کاهش دهند؟ ورم بینی بعد از عمل جراحی در افراد مختلف با توجه به نوع آناتومی بینی، پوست بیمار، مهارت جراح و ... متفاوت است. به طور کل بیماران با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته می شود می توانند زودتر بهبودی خود را بدست آورند.


علت و زمان از بین رفتن ورم بینی بعد از عمل جراحی چیست؟
برای این که زمان از بین رفتن ورم بینی بعد از عمل جراحی را کاهش دهید باید ابتدا با علت ایجاد ورم بینی آشنا شوید. بعد از عمل جراحی، بینی در ناحیه ی استخوان، غضروف، پوست و ... دچار آسیب دیدگی می شود همین امر سبب بروز ورم در بینی می شود. بخش دیگری از ورم بینی مربوط می شود به تجمع مایعات در زیر پوست بینی که معمولا تا چندین ماه باقی می ماند. گاهی اوقات بیمار بعد از عمل بینی با تورم زیادی مواجه می شود به طوری که ظاهر بینی از شکل اولیه ی خود نیز بدتر می شود. هیچ جای نگرانی وجود ندارد نباید از این وضعیت احساس بدی داشته باشید. بعد از حدود یک ماه و نیم بدن به تدریج زخم ها و اسکار ایجاد شده ناشی از عمل را ترمیم می کند و بخش زیادی از تورم بینی کاهش پیدا می کند.


آشنایی با انواع ورم بینی
برای این که بتوانیم زمان از بین رفتن ورم بینی بعد از عمل جراحی کاهش دهیم بهتر است انواع ورم بینی را بشناسیم.
·        ورم روی پوست بینی: در طی عمل جراحی پوست بینی از گوشت آن جدا می شود. همین امر موجب تجمع مایعات در زیر پوست و بروز زخم و اسکار می شود. حدود 90 روز زمان می برد تا این مایعات از زیر پوست خارج شود و پوست مجدد خود را ترمیم کند. بعد از این مدت ورم پوست بینی از بین می رود.
·        ورم کاذب بینی: این نوع ورم نسبت به سه نوع دیگر ورم بینی مدت طولانی تری برای بهبود نیاز دارد.
·        ورم فیبروز بینی: نام عامیانه ی این نوع از ورم بینی، گوشت اضافه می باشد. این ورم بعد از جراحی از بین نخواهد رفت. بیمار برای جلوگیری از بروز این ورم باید در انتخاب جراح ماهر دقت کند.

 

کاهش ورم بینی

 

کارهایی که باید برای کاهش زمان از بین رفتن ورم بینی بعد از عمل جراحی کنیم؟
·        استفاده از چسب بینی: مهمترین کار برای کاهش زمان از بین رفتن ورم بینی بعد از عمل جراحی استفاده ی صحیح و مستمر از چسب بینی می باشد. به این نکته توجه کنید که چسب را نباید خیلی محکم یا خیلی شل روی بینی بچسبانید زیرا هر کدام عوارضی را به همراه دارد.
·        مصرف کم نمک: همانطور که میدانید نمک موجب احتباس مایعات در بدن می شود. از این رو حدالمقدور از خوردن نمک زیاد خودداری کنید. بدین ترتیب زمان از بین رفتن ورم بینی بعد از عمل جراحی کاهش پیدا می کند.
·        سر خود را بالا نگه دارید: هنگام خوابیدن دو بالش زیر سر خود قرار دهید. این عمل موجب گردش بهتر خون در صورت می شود و از کبودی بیشتر در نواحی کنار بینی جلوگیری می کند و موجب کاهش زمان از بین رفتن ورم بینی بعد از عمل جراحی می شود.
·        کمپرس سرد: برای کاهش ورم بینی بهتر است مقداری یخ را درون کیسه گذاشته و آن را اطراف بینی خود قرار دهید. این کار را باید به طور مرتب هر 15 دقیقه تکرار کنید.
·        رژیم غذایی سالم: با خوردن غذاهای سالمی اعم از سبزیجات، میوه ها، ماهی های پرچرب و ... به روند بهبود زخم خود کمک کنید.

 

روند از بین رفتن ورم بینی

 

فرآیند مدت زمان از بین رفتن ورم بینی

فرآیند زمان از بین رفتن ورم بینی بعد از عمل جراحی را به چند بخش تقسیم می کنیم که عبارتند از:

·        هفته اول بعد از عمل: در این هفته بینی بیمار با اسپلینت محافظت می شود. بعد از برداشتن اسپلینت ورم بینی بسیار زیاد است.

·        هفته دوم بعد از عمل: در این هفته ورم بینی به میزان زیادی کاهش پیدا می کند اما مراقبت های خود را همچنان ادامه دهید و از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.

·        ماه اول بعد از عمل: پس از یک ماه بخش زیادی از ورم بینی کاهش پیدا می کند و شما می توانید این تغییر را مشاهده کنید.

·        ماه دوم بعد از عمل: در این ماه هنوز بخشی از ورم بینی باقی مانده است. از این ماه به بعد ورم بینی به تدریج کاهش پیدا می کند.

تماس و مشاوره : ۰۹۳۸۶۸۶۴۷۳۸
footer footer
دکتر شهریار شاهمرادی

دکتر شهریار شاهمرادی

دکتر شهریار شاهمرادی متخصص گوش و حلق و بینی فارغ التحصيل از دانشگاه شیراز مدت یازده سال سابقه انجام عمل راینوپلاستی دارم بیشتر در زمینه مدل طبیعی و نیمه فانتزی کار میکنم

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما